maandag 23 september 2013

Klacht Wereld in getallen

Al sinds wij met de methode Wereld in getallen werken, irriteer ik me mateloos aan het feit dat ik zelf de percentages van de toets moet omrekenen naar een cijferbeoordeling zodat ik deze in Esis (digitaal rapport) kan zetten. Vanavond heb ik de stoute schoenen aangedaan en heb ik ons contactpersoon bij Malmberg een mailtje gestuurd. Hopelijk gaan ze er wat aan doen...

Beste M,

.......

Nu de eerste toets van Wereld in getallen er weer aan zit te komen, bedenk ik me weer hoe het met het registratieformulier zit van deze methode en dan moet me toch iets van het hart.
-          Hoe kan het dat alle methodes van Malmberg (Pluspunt, Taalactief spelling en taal) een registratieformulier hanteert dat een cijferbeoordeling geeft en dat Wereld in getallen dit niet heeft?
Het is een hels karwei om de percentages om te rekenen naar een cijferbeoordeling die we kunnen gebruiken in ons digitale rapport (Esis), terwijl bij de andere methoden allemaal zo gemakkelijk (met 1 druk op de knop) kan? Ik vraag me af of hier verandering in kan komen zodat het voor ons (als leerkrachten, de mensen die er mee moeten werken) allemaal gemakkelijker kan. Het onderwijs bestaat tenslotte al uit zo enorm veel administratie.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Chantal R-T

3 opmerkingen:

  1. Inmiddels heb ik een reactie gekregen van Malmberg. Aan het omrekenen van de percentages naar cijfers zitten nogal wat haken en ogen waardoor het niet standaard is opgenomen in het registratieformulier. Wel is er mijnmalmberg.nl een omrekentabel te downloaden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het is echt een rot site het werkt niet eens kan geeens in me weektaak komen

    BeantwoordenVerwijderen