dinsdag 13 augustus 2013

Het geheim van long lasting dagritmekaartjes

Vorige week werd ik gebeld door een collegaatje van een school waar ik heb gewerkt. Ze vroeg mij hoe ik het toch voor elkaar kreeg om dagritmekaarten langer dan 1 jaar te gebruiken. Tsja, dat was een goede vraag. Ik doe het al jaren zoals ik het doe en waarom die van haar na een jaar niet meer gebruikt kunnen worden? In een helder moment vroeg ik haar hoe zij de dagritmekaartjes dan maakte en al snel kwam de aap uit de mouw... Daarom een blog om jullie te vertellen over long lasting dagritmekaarten. Het is even een klus, maar dan heb je dus wat.

1. Maak de dagritmekaarten
2. Print ze uit
3. Knip ze uit (hier ging het bij haar mis)
4. Lamineer de dagritmekaartjes
5. Knip de gelamineerde dagritmekaartjes uit
6. Plak magneettape (bijvoorbeeld van Hema of Albert Heijn) over de hele breedte van het dagritmekaartje

Wanneer je hele A4'tjes gaat lamineren en daarna de dagritmekaartjes gaat uitknippen zijn de zijkanten open! Hier kan stof, vuil, water, enz. tussen komen! Dus bij bovenstaand stappenplan durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat je dagritmekaartjes langer dan een jaar mee gaan.

Stel je hebt tóch een kaartje dat lelijk is doordat er lucht tussen zit. Pulk dan het magneettape eraf en doe het kaartje nog eens door het lamineerapparaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten